20 Ekim 2018 Cumartesi

Lirizm Nedir ?


LİRİZM 

Lirizm aşk, ayrılık, hasretlik, yalnızlık, ölüm ve kahramanlık gibi kişisel duyguları ve heyecanı, kişiye ilham gelmesi yoluyla içinden geldiği gibi coşkulu ve etkili bir şekilde şiirlerde anlatılmasıdır.
Lirik şiirde şair okuyucunun hislerine hitap ederek okuyucuyu kendi iç dünyasındaki hislerine çekmeye çalışır. Halk edebiyatında güzelleme şiirleri, divan edebiyatında ise gazel ve şarkı bu türe örnek olarak gösterilebilir.

NEREDESİN ?

Geceleyin bir ses böler uykumu.
İçim ürpermeyle dolar: Nerdesin?
Arıyorum yıllar var ki ben onu,
Aşıkıyım beni çağıran bu sesin.

Gün olur sürüyüp beni derbeder,
Bu ses rüzgarlara karışır gider.
Gün olur peşimden yürür beraber
Ansızın haykırır bana: Nerdesin?

Bütün sevgileri atıp içimden,
Varlığımı yalnız ona verdim ben,
Elverir ki bir gün bana derinden
Ta derinden bir gün bana ''Gel'' desin.

Ahmet Kutsi Tecer





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

7 Ekim 2017 Ehliyet Sınavında Çıkmış Sorular

7 EKİM 2017 EHLİYET SINAV SORULARI SORU 1: Ülkemizde ilk yardım gerektiren her durumda, 112 Acil Yardım Servisinin aranması ve gerekl...