25 Ekim 2018 Perşembe

Kırklar Kimdir ? Alevilikte Kırklar.


KIRKLAR 



Hiç bir kaynakta isimleri bulunmayan fakat, 23'ü erkek 17'si kadın olduğu bilinen toplamda kırk kişinin oluşturduğu, Allah'ın sevgili kulları, ermişler topluluğuna kırklar denir. Alevi toplum inancının kutsal motiflerinden birisidir. Hayatını Allah'ın istediği istikamette yaşamış, Ricalü'l Gayb, yada Gayb Erenleri denilen hak dostları olan kırklar, Allah'ın izni ve sevkiyle dünyada bazı görevleri yerine getirirler.

'' Kırklar Cem'i '' yada '' Kırklar Meclisi '' ile ilgili onlarca deyiş, beyit, türküler, şiirler yazılmıştır.


HAYDAR HAYDAR

On dört bin yıl gezdim pervanelikte
Sıdkı ismin duydum divanelikte
İçtim şerbetini (şarabını) mestanelikte
Kırkların ceminde dara düş oldum

Kırkların ceminde
Haydar Haydar Haydar Haydar
Haydar Haydar Haydar Haydar
Haydar (dost) dara düş oldum

Güruh-i Naci'ye özümü kattım
Adem sıfatında(n) çok geldim gittim
Bülbül oldum firdevs bağında öttüm
Bir zaman gül için zara düş oldum

Bir zaman gül için
Haydar Haydar Haydar Haydar
Haydar Haydar Haydar Haydar
Haydar (dost) zara düş oldum

Ali Ekber Çiçek


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

7 Ekim 2017 Ehliyet Sınavında Çıkmış Sorular

7 EKİM 2017 EHLİYET SINAV SORULARI SORU 1: Ülkemizde ilk yardım gerektiren her durumda, 112 Acil Yardım Servisinin aranması ve gerekl...